måndag 15 december 2008

Plugga

Har sökt skola till våren, hoppas kunna läsa in några poäng men men får väl se hur det går. Teologi grundkurs 60hp blev det men jag har redan två av delkurserna. Eftersom jag hade tänkt läsa del momentet Judendom och Islam förra året så har jag två böcker till den kursen tyvär så har kurslitteraturen ändrats så jag var tvungen att beställa två nya böcker, och står nu med Judaism and Islam in practice och Comparing religions through law judaism and Islam till ingen nytta, fast de kommer kanske till nytta.
Jag tycker att det jobbigaste med att plugga på universtitetsnivå är all jävla litteratur på Engelska, varför kan de inte göras på Svenska. Jag tillhör inte skaran som läser böcker på Engelska på fritiden utan det blir bara när jag ska plugga. I Judendom och Islam så är bara en av böckerna på Svenska i de övriga tre blir det till att fördjupa sig i utrikiska.

Kursplan
http://www8.umu.se/humfak/idesam/religionsvetenskap-och-teologi/kurser/2009/12151/Teologi-grundkurs_60_hp.pdf

Inga kommentarer: