fredag 16 januari 2009

AJ!!!!!

Fan nu är jag så less att jag missbrukar utropstecken!

"Inte farligt men plågsamt
Tandvärken är inte farlig i sig, men den kan vara mycket plågsam. Långvarig och stark värk kan ibland ge personlighetsförändringar. Den som har mycket ont kan bli retlig, frustrerad och aggressiv. Ibland kan man bli orkeslös, överkänslig och nästan apatisk. Man bör få behandling för tandvärk så snart som möjligt, eftersom värk som pågått länge är svårare att behandla."
(taget från sjukvardsradgivningen.se)

Jo tack det är jävligt plågsamt, känner mig fruktansvärt retlig och har lust att slå ihjäl nån bara för att lätta lite på trycket.
Fan jag orkar inte ha så här dyngont nu när jag är mamma, ringer nog 112 i morgon om det är likadant som det har varit idag.

Varför gör man så? Biter ihop i flera dagar så blir det helg outhärdligt och svårt att få vård?

Jag blir gaaaaaaalen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hua vad hemskt för dig!!! Jag har i alla fall inte ont just nu.. Jag sitter ifs med en GRÅ framtand vilket kanske inte känns så mycket men det SYNS!! (ordet jag fick för att verifiera var "sinnes" slump?)

Familjen Knas sa...

Inte kul med grå framtand heller karln har rotfyllt båda framtänderna tror jag. En gick av för nått år sedan och nu har han stift så nu är ena så vit och fin :-D

Själv har jag dragit en tand idag men har fortfarande ont hade en ordentlig infektion.


Haha ja dom öär roliga ibland verifieringsorden