lördag 17 januari 2009

Tandjäveln

Är numera ett minne blott, ringde 112 och vart kopplad till jourhavande tandläkare, och ta på fan, mitt i eländet så hade jag tur av de 2 i länet som har helgjour 1 timme på Lördag så var den ena tandläkaren 1 km bort!

Var nervös för att det inte skulle hittas något fel alls i munnen lagom till att vi kom dit så hände det som alltid händer smärtan försvann nästan helt.
Det togs plåtar och det visade sig vara en rejäl infektion under tanden, fick ett flertal sprutor och sen vart det baj baj tanden.
Bedövad och glad kom jag hem planerade att följa med brorsorna och Sandra ut på krogen, men så släppte bedövningn. Fy fan det gjorde för ont gick inte ens att grina. Ja så jag knarkar fortfarande Ibumetin och Alvedon tänker ringa folktandvården på Måndag för att boka tid. Har nu även ont i tanden brevid den som drogs hoppas nu bara att det är en normal följd av dragningen och inte ett tecken på en till infektion. Börjar bli rädd för att se ut som nått Brittiskt tandlöst socfall.

Jag saknar dig inte ett skvatt du elaka jävla vartand! Ångrar nu att jag inte tog kort på tanden som drogs den såg otroligt läskig ut satt som en hinnsäck på roten som var fylld med geggamoja var.


Tydligen så kommer jag inte sakna tanden kommer kunna tugga bra och behöver inte sätta in någon ny.
Jag har bara dragit en tand tidigare det var en visdomstand som plågade mig rejält, då vart det så att all smärta försvann för att aldrig mer komma tillbaka nu är det tyvärr inte så.

Fantastiskt vidrig bomullstuss jag hade i hålet. Bon apetit!

6 kommentarer:

Anonym sa...

IIIIhhhhh vilken hemsk tuss!!!! du får komepensera att du inte kan gå ut med bröderna och gå ut med mig:)

Familjen Knas sa...

Lätt att vi gör! Tänk att vi ännu inte varit ut ihop *ruskar tragiskt på huvudet*
Men jag varnar dig jag är inte van att vara ute bland folk så jag kommer nog bli dyngpackad eller skum :-)

Anonym sa...

Haha...dyngpackad eller skum, båda är helt ok för mig eftersom jag själv ofta blir antingen dyngpackad eller skum så jag kommer nog inte märka nån skillnad:D

Familjen Knas sa...

Låter som att det kan bli en oförglömmelig afton! :-D

Anonym sa...

åååååååh! stackars syrran! men bara så du vet... sprit lindrar smärta, det vetenskapligt bevisat. hehe
hoppas det blir bättre med din stackars trut, så att vi kan gå ut och festa framöver.

Familjen Knas sa...

Mm men jag hade tyvärr så ont att alkohol inte skulle hjälpt, jag vet det låter otroligt men det är sant :-(

Ja ni måste köra en repris snart så att jag får vara med!