torsdag 8 januari 2009

Barn kostar

Att det kostar att ha barn vet väl alla men egentligen så är de faktiskt inte så dyra i drift, våran lilla gynnare ammas ju fortfarande så matkontot står på noll. Ok blöjor går det ju åt en hel del av men hitills så har vi bara köpt ett paket till ordinarie pris, fått så mycket rabbatcheckar i posten oftast på 25 och 50 kr. Och på Ica så har dom även att handlar man för en viss summa så blir blöjorna betydligt billigare så nej lillans blöjor är inte heller de en betyngande utgift. Det som kostar har inget med henne att göra utan är våra vanliga utgifter.

Det kostade däremot att "få" lillan, nu tillhör ju vi den mindre priviligerade skaran som kallas infertila, eller nja jag är egentligen inte det kanske sekundärt infertil är den rätta benämningen på mig.
Vi har ju nu haft otrolig tur vi lyckades till slut bli föräldrar det är inte alla som har den turen, finns de som kämpar år efter år genomlider hormonbehandling på hormonbehandling slängs mellan hopp och förtvivlan för att tillslut tvingas inse att nej vi får inga barn.

Det kostar mycket för vissa att få barn både fysiskt och psykiskt är det otroligt kostsamt, jag kände bara efter 3 försök hur smaken av galenskapen förbittrade tungan. Kanske är det lättare för de som har en bra ekonomi kanske blir det lättare då att se tillvaron med tillförsikt och trösta sig med ett det går nog bättre nästa gång.



Hittade denna sparbössa på busigt.se är egentligen till för blöjer och sånt men jag tänker ha den för att spara till ett syskon åt Eira

3 kommentarer:

Micke sa...

Hehe! Köngsparbössa ju!

Anonym sa...

Den vill ju jag också ha.....

Otroligt fint skrivet....

Kram

Familjen Knas sa...

tack bara vällde ur mig, kanske inte så sammanhängande men men ;-)
ja bössan passar ju jättebra för oss